Groeipakket volgende maand geïndexeerd met 2,46 procent

In het regeerakkoord van de Vlaamse regering werd vastgelegd dat het Groeipakket voortaan opnieuw de gezondheidsindex zal volgen. De aanpassing gebeurt telkens in september.

Het Laatste Nieuws schrijft dat er daardoor volgende maand voor elk kind 2,46 procent bij komt. In de vorige legislatuur werd een vaste indexering van 2 procent gehanteerd. Door de gezondheidsindex te volgen, komt er dus meer geld bij.

Tegelijk wordt de ouderbijdrage voor de kinderopvang niet meer in januari, maar pas in oktober geïndexeerd. Pas na de verhoging van het Groeipakket dus.

CD&V, dat bij de regeringsvorming veel over had voor de indexering, reageert tevreden. De partij vraagt daarnaast dat er nu snel werk wordt gemaakt van bijkomende en betaalbare plaatsen in de kinderopvang. "Ook daar hebben we voor gestreden tijdens de regeringsonderhandelingen", zegt parlementslid Katrien Schryvers. "De middelen om die plaatsen te creëren zijn voorzien. CD&V vraagt nu om zo snel mogelijk die bijkomende plekken waar te maken."

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.