Het Imeldaziekenhuis in Bonheiden is dinsdag niet bereikbaar via vaste lijn of mail. Dat bevestigt het ziekenhuis. De oorzaak is een beschadigde lijn van Telenet.
Telenet werkt in de regio aan de uitrol van het glasvezelnetwerk. Daarom was er vandaag/dinsdag een geplande onderbreking rond Bonheiden. "Maar ook de backuplijn bleek beschadigd door andere werken", aldus het Imeldaziekenhuis.
Wat internet en telefonie betreft, is het ziekenhuis dinsdag volledig afgesloten. Een twintigtal ingrepen worden daarom uitgesteld. Qua veiligheid is er geen enkel gevaar voor de patiënten.
Via de website en de sociale media kunnen mensen wel nog updates lezen. In de loop van de namiddag hoopt men dat alles terug normaal verloopt.








