Internetproblemen bij Imeldaziekenhuis in Bonheiden opgelost

 Het Imeldaziekenhuis in Bonheiden heeft opnieuw internet. Dat bevestigen zowel het ziekenhuis als telecomoperator Telenet dinsdagnamiddag. Door een beschadigde lijn zat het ziekenhuis in de voormiddag zonder internet.

Vanwege de uitrol van het glasvezelnetwerk was er door Telenet vandaag/dinsdag een geplande onderbreking in de omgeving van Bonheiden. Die liep echter niet zoals voorzien, en ook de backuplijn bleek beschadigd. Het Imeldaziekenhuis kwam snel zonder internet en telefonie te zitten. 
In de namiddag kon Telenet het probleem oplossen. Het Imeldaziekenhuis laat weten de beperkte achterstand nu te zullen wegwerken. Qua veiligheid was er op geen enkel moment gevaar voor de patiënten.
Door de storing hebben wel nog steeds heel wat mensen in de regio rond Haacht geen internet. Ook enkele mobiele masten waar smartphones gebruik van maken zijn getroffen.

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.